Boligsalg i København | Sådan sælger vi din bolig

Når du sætter din bolig til salg hos en ejendomsmægler, skal du føle dig i gode hænder.

Hos Fokusmæglerne ved vi, at to boligsalg aldrig er ens. Et boligsalg er personligt. Det handler om tillid, gennemsigtighed og så er det vigtigt at have en god mavefornemmelse. Det handler om at tage dig trygt fra tanke til salg. Derfor gør vi os umage for, at du igennem hele forløbet forstår, hvorfor vi gør, som vi gør.

Du kontakter os, fordi du går med overvejelser om at sælge din bolig eller allerede har truffet beslutningen. Det er et stort skridt.

Det er meget almindeligt at være i tvivl om, hvorvidt tidspunktet for at sætte din bolig til salg er det rette eller ej. Vi kommer gerne ud og kigger på din bolig alligevel. Det er gratis og uforpligtende. Hvis du finder ud af at tidspunktet ikke er det rette, kan vi altid tales ved igen om et halvt år.

 

Vurdering af din bolig

Vi gennemgår i fællesskab din bolig, når vi er ude at besøge dig. Her taler vi om, hvad du har lavet af nye ting i dit hjem, og om der er mangler, som du bør overveje at forbedre.

Nogle gange er der behov for en omgang maling. Andre gange en kærlig hånd og lidt til. Selv de små ting gør nemlig en stor forskel. Hos Fokusmæglerne samarbejder vi med boligstylist Birgitte Vosper fra Busy Bees, der ved lige præcis, hvad køber efterspørger.

Hvis du ikke ønsker at bruge krudt på at forbedre eventuelle mangler, men gerne vil sælge hurtigt, er det også fint. Vi tager udgangspunkt i din situation. Vi forbereder os altid grundigt inden vores besøg. Vi undersøger kvadratmeterprisen i området, om din bolig er tæt på offentlig transport og andet der kan have relevans for salget.

Der er flere ting der spiller ind, når vi sælger din bolig. Vi sender dig derfor en e-mail efter mødet med de ting, som vi har talt om. På den måde bevarer du hele tiden overblikket.

En formidlingsaftale, der er den kontrakt som bliver udformet ved salg af en bolig, kan dog føles meget uoverskuelig. Vi tilbyder til hver en tid at kigge på kontrakten, og det der står med småt sammen med dig, hvis du føler det er nødvendigt. Der findes ingen dumme spørgsmål hos os.

 

Tænketid

Efter vurderingen af din bolig, får du som sælger tænketid til at overveje, om det er nu, du vil sælge, og om det er os, der skal stå for salget.

Måske du har et tilbud liggende fra en anden ejendomsmægler på Amager, som du skal sammenligne med forslaget fra os. Det er altid en god idé at indhente flere tilbud, da pris, indhold og service kan variere fra ejendomsmægler til ejendomsmægler.

 

Kom ned og sig hej

Når du har overvejet mulighederne, inviterer vi dig forbi vores forretning på Holmbladsgade 20 på Amager. Her kan du hilse på os alle sammen og få et indtryk af, hvem vi er. Vi er ikke som andre ejendomsmæglere.

Vi er en 100% uafhængig ejendomsmægler, der fast donerer 5% af vores omsætning til enten Kræftens Bekæmpelse, Verdensnaturfonden eller Røde Kors. Du bestemmer som sælger, hvem beløbet skal gå til. Kan du ikke vælge, deler vi beløbet fra dit salg lige imellem de tre organisationer.

Det er også i vores forretning på Holmbladsgade, at du underskriver købsaftalen, når vi har fundet en køber til din bolig. Vi kommer gerne ud til dig, hvis det passer bedre.

 

Sådan sælger vi din bolig

Vi står for alt i forbindelse med salget, hvis du vælger at bruge os som ejendomsmægler. Du skal derfor ikke bruge tid på at bekymre dig, om der er styr på det hele.

Vi laver en tekst til både salgsopstilling og internettet, som du godkender. Vores professionelle fotograf tager også billeder – og han gør det på den rette dag, hvor lyset er bedst, og solen står ind af vinduerne. Han laver desuden en video og en plantegning. Når materialet er klart, kommer din bolig ud på de store boligportaler og ud i vores køberkartotek.

Vi står for fremvisning og åbenhus. Vi samler gerne alle køberne, så interessen boostes. Det giver lidt ekstra, at flere vil have den samme vare, og det hjælper os til at få den højeste pris hjem til dig. Når der begynder at komme bud ind fra køberne, vurderer vi sammen den bedste køber, som du endeligt udvælger blandt kandidaterne.

 

Når din bolig er solgt

Når din bolig er solgt, købsaftalen underskrevet og alle forhold afklaret, sker der en masse praktisk her fra kontoret. Du får besked, når der er noget, som du skal tage stilling til. Man kan sige, at jo mindre du hører fra os, jo bedre er det.

Vi aftaler sammen, hvornår boligen endeligt skal overtages. Herefter er vi med hele vejen til overtagelsesdagen. Vi sørger blandt andet for at give din bank og evt. administrationen af bygningen besked om handlen og sætter dem derved i gang. For at du ikke skal hænge på noget efterfølgende, gennemgår vi lejligheden en ekstra gang med køber. På den måde undgår du, at køberen pludselig kommer tilbage med fejl og mangler. Vi sørger også for, at aflæse forbrugsmålere og give køber nøglerne.

Til sidst laver vi en refusionsopgørelse. Det betyder at eventuelle, forudbetalte regninger tilbagebetales til dig fra køberen med overtagelsesdagen som skæringsdato. Når dette er på plads, siger vi pænt tak for handlen. Du er her meget velkommen til at give en anbefaling til vores hjemmeside, uanset om du har været tilfreds eller utilfreds med forløbet. Vi vil altid gerne blive dygtigere til det vi gør.

 

Står du foran et boligsalg? Lad os hjælpe dig bedst muligt fra tanke til solgt